poniedziałek, 5 października 2009

Blind dla fanów oryginalnej mody i designu


W minioną sobotę fani mody i designu uczestniczyli w otwarciu concept store Blind. W stylowych, jasnych wnętrzach znajdziemy oryginalne ubrania i gadżety. Biżuteria Kariny Królak, ubrania Malene Birger, pływające w akwarium silikonowe... zegarki - to tylko niektóre z propozycji.

Parę słów o samej idei concept store. Właściciel takiego sklepu, kierując się własnym gustem i upodobaniami, tworzy autorską kolekcję rzeczy. W tym wypadku są to unikatowe ubrania mniej lub bardziej znanych projektantów. Do tego dochodzą dodatki, biżuteria i różne gadżety. To wciąż dość nowatorskie przedsięwzięcie w Warszawie. Może nawet ryzykowne, biorąc pod uwagę, że nie powstało w żadnym z centrów handlowych, a przy ul. Gałczyńskiego 7. Ryzyko jest jednak wkalkulowane w koszta, bo właśnie takim ekskluzywnym miejscem ma być Blind.

Dzięki takim przedsięwzięciom ulica zyska nową rangę i nowe znaczenie w miejskim krwiobiegu. Wszak tylko krok stąd do ulicy Foksal i Nowego Światu. Choć o lokalizacji salonu zadecydował przypadek. Powstał w zrujnowanych pomieszczeniach po spółdzielni Elektra. Dziś są to dwa duże pomieszczenia, gustownie odnowione z zachowaniem elementów, które świadczą o jego historii. To m.in. masywne dwuskrzydłowe drzwi i lampy. Atutem tej 90-metrowej przestrzeni są witryny zajmujące całą powierzchnię zewnętrznych ścian.

Odrobina Coco Chanel


Właścicielkami Blinda są Ewa Nogalska i Magda Naumowicz, na co dzień związane zawodowo ze środowiskiem modowym, m.in. współpracujące i organizujące sesje zdjęciowe. Stąd decyzje dotyczące wystroju i charakteru miejsca podejmowały same. I to z niezłym skutkiem. Na oryginalnych wieszakach skonstruowanych z pomalowanych na biało rur dających undergroundowy smaczek znajdziemy ubrania z kolekcji Malene Birger – inspirowane postacią i twórczością Coco Chanel oraz Karlem Lagerfeldem.

Mottem kolekcji jest zdanie wypowiedziane przez Coco: „Moda przemija, styl pozostaje” i rozwinięte przez Malene Birger: „Nie zajmuję się tymczasowym ulotnym pięknem. Koncentruję się na stylu. Na klasie. Elegancja trwa”. W ubraniach tej duńskiej projektantki dominuje czerń, a fasony podkreślają figurę, wzmacniają ramiona i zwężają talie.

W butiku znajdziemy także kreacje Jagody Piekarskiej, młodej nadziei polskiego krawiectwa, m.in. laureatki nagrody specjalnej w Konkursie Złota Nitka 2009. Projektantka stawia nacisk na konstrukcję ubioru i detal. Jej zabiegi krawieckie mają stwarzać ubrania, które mimo swojego zachowawczego charakteru posiadają wyszukane elementy ozdobne.

Inspiracja Republiką

Są też ubrania z kolekcji „Gawroche” Peggy Pawłowski inspirowane postacią z powieści Viktora Hugo, małego chłopca w za dużych spodniach. Tu również dominują czerń i szarość, a projektantka łączy męską surowość z kobiecą subtelnością.

Z kolei duet Grzynowicz & Węgiel inspiracje znalazł w muzyce zespołu Republika. Ich styl to połączenie prostoty kroju, eksplozji kolorów, deseni i swobody noszenia. Kolekcja nazywa się Phantas Magoria i jest skierowana do chcących wyróżnić się z tłumu indywidualistów. W salonie znajdziemy także produkty Adidas Originals.

Za biżuterię odpowiada Karina Królak. Sama o sobie mówi: "Projektuję z bardzo różnych materiałów, zawsze tak, by zaskoczyć nawet samą siebie. Łączę materiały pozornie niepasujące do siebie, np. kamienie szlachetne z plastikiem i koronkami czy srebro z tkaninami”. Efektem końcowym jest biżuteria kolorowa i zabawna.

Zebrane w salonie rzeczy, pomimo ich różnorodności, tworzą spójną i przemyślaną całość. Nie dziwią nawet pływające w akwarium silikonowe zegarki.

Właścicielki wychodząc z założenia, że miejsc kawiarnianych w centrum miasta nigdy za wiele, w jednym z pomieszczeń urządziły bar z kilkoma stolikami. Tak jak większość zgromadzonych tu rzeczy także fotele, stoliki, szafki i kredens nie są przypadkowe. Wyszperane na strychu przez właścicielki lub ich przyjaciół, pieczołowicie odnowione własnym sumptem, ciekawie prezentują się na tle jasnych ścian i ciemnej podłogi wylanej połyskliwą żywicą.

Podczas otwarcia sklepu atmosferę budowali didżej i długonogie hostessy w marynarskich strojach roznoszące drinki.

W Blindzie planowane jest także organizowanie wernisaży (gładkie, białe ściany nadają się do prezentacji np. zdjęć) i spotkań z artystami, projektantami oraz projekcji filmów.

* Blind concept store mieści się przy ul. Gałczyńskiego 7, czynny od poniedziałku do niedzieli w godz. 10 do 20.


[zw.com.pl]

0 komentarze:

Prześlij komentarz